logo

Nieoficjalny Portal Miasta Brzeska i Okolic

Home Almanach BBS Forum Historia Informator Leksykon Linki Mapa Na skróty Ogłoszenia Polonia Turystyka Autor

Nowela polityczna

Forum 2004-2005

Forum 2006

Forum 2007

Forum 2008

Forum 2009

Forum 2010

Forum 2011

Netykieta

Regulamin

 

Witamy Gościa! Aby skorzystać ze wszystkich możliwości proszę Zaloguj się lub Zarejestruj.

Notification

Icon
Error

18 Strony«<1415161718>
GRATULACJE DLA DYREKCJI I NAUCZYCIELI 2 GIMNAZJUM W BRZESKU
Gość
#308 Wysłane : 13 stycznia 2017 16:46:42(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
Odeszliście całkowicie od meritum problemu z edukacją młodzieży w obecnym kształcie, pozwólcie, że wymienię kilka z nich bo widzę że proces kształcenia znacie z ekranów TV;
1 skrócono o jeden rok naukę w liceum i technikum ,tym samym nie realizując programu do końca
2 wydłużono o jeden rok nauki w ZSZ, pytanie po co
3 uczelnie totalnie narzekają na obecną wiedzę studentów po obecnym procesie nauczania
4 średnia umiejętności absolwentów gimnazjów poniżej normy
5 narzekania nauczycieli szkół średnich na słabą umiejętność czytania ze zrozumieniem , a niekiedy poprawnego czytania,poprawnej pisowni - przecież to uczniowie kiedyś po pierwszej klasie szkoły średniej .
Można by tak wymieniać w nieskończoność braki w obecnym systemie nauczania

Ad 1. : prawda - duży błąd.
Ad 2: nieprawda.
Ad 3. prawda i to się nie zmieni po reformie PiS-u. Dlaczego? Bo nadal ponad 80% absolwentów podstawówki (tak jak teraz gimnazjum) będzie szła do szkół kończących się maturą (nie ma progu punktowego na egzaminach kończących podstawówkę/gimnazjum). Dawniej do do takich szkół szło około 25-30%. Czujesz problem?
Ad 4: średnia umiejętności po gimnazjach jest jak najbardziej W NORMIE i tylko w normie. Marnuje się potencjały najzdolniejszych i zdolniejszych. Średnia za to poszła trochę w górę.
Ad 5. Zgadza się, ale to wynik tego co napisałem w 3. Mniejszy "przesiew". Wprowadźmy prób zdawalności na egzaminach po nowej podstawówce na granicy 50%, wtedy poleci większość liceów i techników za to zapełnią się ZSZ. Następnie rozleci się z połowa niepotrzebnych uczelni wyższych i przestaniemy utrzymywać zbędne szkoły oraz uczelnie tym samym przestaniemy marnować czas ludziom, którzy obecnie tracą go studiując, czy ucząc się w technikach czy liceach nie mając ku temu intelektualnych możliwości.
Czas zrozumieć, że człowiek bez wyższego wykształcenia, czy też bez średniego nie jest człowiekiem gorszego sortu. Nie jest upośledzony, nie jest zerem, nie jest durniem, czy idiotą. Po prostu nie ma "papiera".
Nic więcej. Taka osoba może w życiu o wiele więcej osiągnąć niż człowiek po studiach.
Gość
#310 Wysłane : 13 stycznia 2017 17:34:13(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Wszystko zgoda. Tylko po co ta pseudo reforma. Wszystkie te pieniądze należałoby przeznaczyć na udoskonalenie jakości kształcenia: pracownie, kształcenie nauczycieli, podstawy programowe itp. Należałoby przywrócić egzaminy wstępne do szkół średnich i wyższych, wówczas kadra tych szkół nie narzekała by na jakość przygotowania kandydatów. A teraz jeśli te szkoły chcą się utrzymać to przyjmują młodzież jak leci, a potem narzekają. Jednemu radość, a cierpi tylko uczeń!!!!!
Gość
#311 Wysłane : 13 stycznia 2017 22:27:58(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Myślę ,że w pkt.2 ma rację , tylko sformułował to domyślnie, jeśli z 8-mio klasowej szkoły zrobiono 9-cio klasową , to automatycznie wydłużono o jeden rok nauki zawodu - ZSZ i pytanie zasadne ,zanim się zostanie fachowcem w danej specjalności, czy musi młody człowiek wręcz nie ,,uczyć się" , tylko chodzić przez 9 lat do szkoły ogólnej , gdy kiedyś to było 7 lat , proszę nie wmawiać, że wcześniej chcemy z niego zrobić intelektualistę , później fachowca ,to wręcz na naukę zawodu należy położyć większy nacisk abyśmy nie narzekali na jakość wykonywanych prac przez przyszłych murarzy , hydraulików, monterów samochodowych , itp.
Gość
#312 Wysłane : 15 stycznia 2017 20:06:48(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
A wszystkiemu winny będzie burmistrz i starosta.
Gość
#313 Wysłane : 16 stycznia 2017 11:30:03(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Bedą wybory , masz szanse , pełna demokracja
Gość
#314 Wysłane : 18 stycznia 2017 09:59:40(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Bardzo mądre powyższe wpisy , gdzieś czytam wypowiedz osoby z branży zatrudnienia , cytuję: dość mamy ludzi z wyższym wykształceniem, potrzebujemy ludzi po ZSZ dobrze przygotowanych fachowo w danej branży, nic dodać nic ująć,wreszcie skończmy edukować młodzież byle jak na poziomie średnim i wyższym i cała energia na ZSZ i tu pierwszy krok, to likwidacja gimnazjów - pseudo półśrednich szkół.
Gość
#315 Wysłane : 18 stycznia 2017 11:01:16(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
Bardzo mądre powyższe wpisy , gdzieś czytam wypowiedz osoby z branży zatrudnienia , cytuję: dość mamy ludzi z wyższym wykształceniem, potrzebujemy ludzi po ZSZ dobrze przygotowanych fachowo w danej branży, nic dodać nic ująć,wreszcie skończmy edukować młodzież byle jak na poziomie średnim i wyższym i cała energia na ZSZ i tu pierwszy krok, to likwidacja gimnazjów - pseudo półśrednich szkół.

teraz piszecie do zsz a tak to się wyśmiewacie jak ktoś jest po zawodówce i gdzie tu wasza mądrość
Gość
#316 Wysłane : 18 stycznia 2017 13:06:15(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Z tym wyśmiewaniem ,to masz po części rację , wypływającą z tego ,że w szkołach zawodowych fachu uczy się byle jak i po jej skończeniu absolwent ma mierne pojecie o niby nauczonym zawodzie , obecny technik to już szkoda słów ,dlatego cała para w ZSZ, to i szacunek wzrośnie., a nauki tylko 3 lata .
Pytanie: co wnosi 9 letnia szkoła powszechna, czego konkretnie przyszły fachowiec się nauczył w tak długim cyklu nauczania, niekiedy kiepsko czyta , nie mówiąc o zrozumieniu co czyta, matematyka też nie
lepiej, wszyscy lekarzami prawnikami , inżynierami nie będą - wystarczy 15 %, no ale tego nikt nie rozlicza z wykonanej pracy
Gość
#318 Wysłane : 18 stycznia 2017 15:02:56(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
a kto w tych zasadniczych będzie uczył fachu??? sami biznesmeni nie mają często pojęcie a tu się wypowiadasz.dawniej też nie chciał wszystkiego pokazać tzw fachowiec.bo byś mu ,,chleb,, zabrał.i o czym tu mowa.sami dochodziliśmy do pewnych spraw.
Gość
#317 Wysłane : 18 stycznia 2017 18:50:10(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
Z tym wyśmiewaniem ,to masz po części rację , wypływającą z tego ,że w szkołach zawodowych fachu uczy się byle jak i po jej skończeniu absolwent ma mierne pojecie o niby nauczonym zawodzie , obecny technik to już szkoda słów ,dlatego cała para w ZSZ, to i szacunek wzrośnie., a nauki tylko 3 lata .
Pytanie: co wnosi 9 letnia szkoła powszechna, czego konkretnie przyszły fachowiec się nauczył w tak długim cyklu nauczania, niekiedy kiepsko czyta , nie mówiąc o zrozumieniu co czyta, matematyka też nie
lepiej, wszyscy lekarzami prawnikami , inżynierami nie będą - wystarczy 15 %, no ale tego nikt nie rozlicza z wykonanej pracy

Dokładnie, po co jakieś szkoły zawodowe czy inne? Mój dziadzio skonczył 6 klas i tyle i mam go za bardzo mądrego gościa!. Kaczyński wie co robi! Po 6 klasach albo teraz po 8 -miu wypuszczac dzieciaki w swiat, Tam sie nauczą życia.
Gość
#319 Wysłane : 19 stycznia 2017 08:45:39(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
a kto w tych zasadniczych będzie uczył fachu??? sami biznesmeni nie mają często pojęcie a tu się wypowiadasz.dawniej też nie chciał wszystkiego pokazać tzw fachowiec.bo byś mu ,,chleb,, zabrał.i o czym tu mowa.sami dochodziliśmy do pewnych spraw.

Święta prawda,kto będzie uczył.W tak zwanym technikum przedmiotów zawodowych ucz ludzie nie mający żadnej praktyki zawodowej ,w mojej młodości przedmiotów zawodowych uczyli inżynierowie zatrudnieni w zakładach przemysłowych, ale to był realny socjalizm ,dzisiaj pewnie to jest niemożliwe ,a druga sprawa to który inż zgodził by się pracować np. za 1500 brutto na 1/2 etatu.
Gość
#320 Wysłane : 19 stycznia 2017 09:06:58(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
nie wiesz .ale dziś inżynierowie pracują za ponad 2000zł za 8 godz.pacy w Brzesku .bardzo dobrzy studenci po technicznej stacjonarnej uczelni.ale za to ci co mają plecy i zaoczną uczelnię osiągają duże dochody bo mają układy .i na nich trzeba robić .z tamtego okresu to ci inżynierowie mieli super okazję .powstała Fabryka Opakowań Blaszanych , a pózniej była prywatyzacja jej .niektórzy nie mieli żadnego doświadczenia ale w dziwnych okolicznościach dorobili się fortun .dziś by nie było by im tak łatwo.choć niektórzy po plecach mają takie szanse obecnie.więc można powiedzieć że praktycznie jest tak samo.sytuacja którą mieliśmy dawniej w Polsce wymuszała aby samemu uczyć się kombinować .i dziś brakuje tzw,fachowców ,,złotych rączek,,ludzie sami odkrywali w sobie talenty bo byli zmuszeni przez życie.
Gość
#322 Wysłane : 19 stycznia 2017 19:41:00(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
I to jest dobra zmiana :
1 likwidacja gimnazjów
2 odwrócić proporcje ZSZ w stosunku do technikum
3 Zatrudnić fachowców , a nie mgr do nauki w ZSZ
4 Doposażyć szkoły techniczne w prawdziwą bazę , a nie muzealne eksponaty
5 Przywrócić kontrolną rolę kuratoriów ( w starostwie brak ludzi kompetentnych)
Na początek to wszystko
Gość
#323 Wysłane : 19 stycznia 2017 20:08:07(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Ad 3 i Ad 4 . Skąd to wziąść?
Gość
#321 Wysłane : 19 stycznia 2017 21:34:00(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
nie wiesz .ale dziś inżynierowie pracują za ponad 2000zł za 8 godz.pacy w Brzesku .bardzo dobrzy studenci po technicznej stacjonarnej uczelni.ale za to ci co mają plecy i zaoczną uczelnię osiągają duże dochody bo mają układy .i na nich trzeba robić .z tamtego okresu to ci inżynierowie mieli super okazję .powstała Fabryka Opakowań Blaszanych , a pózniej była prywatyzacja jej .niektórzy nie mieli żadnego doświadczenia ale w dziwnych okolicznościach dorobili się fortun .dziś by nie było by im tak łatwo.choć niektórzy po plecach mają takie szanse obecnie.więc można powiedzieć że praktycznie jest tak samo.sytuacja którą mieliśmy dawniej w Polsce wymuszała aby samemu uczyć się kombinować .i dziś brakuje tzw,fachowców ,,złotych rączek,,ludzie sami odkrywali w sobie talenty bo byli zmuszeni przez życie.

piszesz o wykształciuchach,dyplom o niczym nie świadczy tylko o tym że miałeś pieniądze na studia
Gość
#325 Wysłane : 20 stycznia 2017 06:26:41(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
wy nie mieliście? tylko jak się ma marne osiągnięcia w szkole średniej i nie można zdać egzaminu na uczelnie to są tego rezultaty . to zaoczne . stara śpiewka!!!
Gość
#326 Wysłane : 20 stycznia 2017 08:55:43(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
jak ktoś ma dyplom nie za pieniądze tylko za naukę to świadczy o czymś .na roiło się inżynierów i magistrów co nie potrafią prostego zadania rozwiązać.dlatego Gowin zmienia zasady rekrutacji na uczelnie i tym samym eliminuje,,egzotyczne uczelnie,,dopiero zaoczne kosztują !!!! musiałeś mieć dużo kasy ,bo każdy kolejny egzamin niezdany w semestrze to kasa .a jak ci znajomi lub rodzinka trzymali etat to poszedłeś wiadomo po maturze do roboty niby to że nie masz pieniędzy na stacjonarną uczelnię . cwaniactwo i tyle.50% wiedzy i nauki na zaocznych.
Gość
#324 Wysłane : 20 stycznia 2017 20:08:44(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Gość Idź do cytowanego Wpisu
Ad 3 i Ad 4 . Skąd to wziąść?


ad3 . Wywalić na emerytury cześć wypalonej kadry i dać szanse młodym , którzy dobrze wykształceni układają chipsy w biedronce bo nie mają układów .

ad4. łopat i kielni na początek nie brakuje :) , nie każdy musi być inżynierem .
Gość
#327 Wysłane : 21 stycznia 2017 09:27:31(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
w latach 70ch do brzeskich szkół ściągano nauczycieli z Krakowa i innych miast .tu w Brzesku uczyli ludzie po średniej szkole i kursach. słabo wykształcony nauczyciel to zle wykształcony uczeń .i tyle w temacie.
Gość
#328 Wysłane : 21 stycznia 2017 09:52:12(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,040

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
"w latach 70ch do brzeskich szkół ściągano nauczycieli z Krakowa i innych miast .tu w Brzesku uczyli ludzie po średniej szkole i kursach. słabo wykształcony nauczyciel to zle wykształcony uczeń .i tyle w temacie."

Ale żeby już całkowicie uzupełnić powyższy pogląd, należy dodać, że choćby najlepiej był wykształcony nauczyciel, gdy trafi w szkole na tzw. olewacza, a jest ich dość spory odsetek, to niewiele lub zgoła nic nie zrobi.
Czy ktoś spotkał się w ostatnich latach z kimś, kto nie ukończył szkoły podstawowej czy gimnazjum z powodu braku wiedzy przewidzianej w wymaganiach? Zresztą głupie pytanie, bo jak do zdania matury wystarczy 30% punktów, to co tam jakaś wiedza po podstawówce czy gimnazjum.
18 Strony«<1415161718>
Skok do forum  
Nie możesz tworzyć nowych tematów w tym forum.
Nie możesz odpowiadać na tematy w tym forum.
Nie możesz usuwać swoich postów w tym forum.
Nie możesz edytować swoich postów w tym forum.
Nie możesz tworzyć ankiet w tym forum.
Nie możesz głosować w ankietach w tym forum.


Copyright © 2004-2018 Zbigniew Stos Wszelkie prawa zastrzeżone.
Uwagi, opinie i komentarze proszę przesyłać na adres <portal.brzesko.ws@gmail.com>