logo

Nieoficjalny Portal Miasta Brzeska i Okolic

Home Almanach BBS Forum Historia Informator Leksykon Linki Mapa Na skróty Ogłoszenia Polonia Turystyka Autor

Nowela polityczna

Forum 2004-2005

Forum 2006

Forum 2007

Forum 2008

Forum 2009

Forum 2010

Forum 2011

Netykieta

Regulamin

Witamy Gościa! Aby skorzystać ze wszystkich możliwości proszę Zaloguj się lub Zarejestruj.

Notification

Icon
Error

159 Strony123>»
EDUKACJA W GMINIE BRZESKO i POWIECIE BRZESKIM
mokry
#1 Wysłane : 1 lutego 2013 18:03:40(UTC)
Ranga: Advanced Member

Posty: 159

Witam
Bojąc się, że ciekawy wątek obumrze, postanowiłem założyć nowy, dotyczący edukacji w naszym regionie. (...)

Na początek pytanie do nauczycieli dotyczące projektu "Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim"
Wiem, że szkoły są już po pierwszych spotkaniach z urzędnikami.
1. Jak duży jest odzew wśród nauczycieli? Dużo z Was przystąpiło do projektu podpisując deklaracje?
Są jakieś oficjalne dane?
(...)
Niktważny
#4 Wysłane : 2 lutego 2013 17:26:26(UTC)
Ranga: Advanced Member

Posty: 323

Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
W podlinkowanym w innym wątku protokole z jednej z sesji Rady Powiatu znajduje się dość ciekawy fragment odnoszący się do brzeskiej oświaty. Chodzi o udział LAKK w Powiatowych Targach Edukacyjnych. Nie mam nic przeciwko udziałowi LAKK we wspomnianych targach. Uważam, że w takich projektach powinny uczestniczyć nie tylko szkoły prywatno/społeczne, ale i z poza naszego powiatu, oczywiście partycypując w kosztach organizacji. Chodzi mi o fragment o "pomaganiu" przy organizacji działalności LAKKu. Zastanawiam się jak wygląda "pomoc" samorządu gminnego i powiatowego właśnie takim szkołom jak LAKK lub Katolickie Gimnazjum i Liceum. W czasie kryzysu gospodarczego i spadku dochodów samorządów połączonego z ciągłym zmniejszaniem budżetowej dotacji oświatowej powinna obowiązywać brutalna zasada o koszuli bliższej ciału. LAKK oraz Gimnazjum i Liceum Katolickie to inicjatywy prywatne, jeśli ktoś decyduje się wejść na tzw. wolny rynek edukacyjny nie powinien otrzymywać wsparcia publicznego. Z drugiej strony kreowanie kolejnych "eksperymentów edukacyjnych" tylko po to aby ratować etaty nauczycielskie jest wątpliwe.
Gość
#5 Wysłane : 3 lutego 2013 09:56:29(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
wątek o edukacji już jest, czemu znowu to samo, już nudno się robi, kto chce może go kontynuować dalej, ale po co pseudo nowe wątki
Gość
#6 Wysłane : 6 lutego 2013 18:58:45(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Serdecznie dziękujęmy dzieciom i nauczycielom ze Szkoły Podstawowej z Okocimia za ładne występy z okazji Dnia babci i dziadka.Dziadkowie
Gość
#7 Wysłane : 7 lutego 2013 22:24:17(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Cała elita edukacji i starostwa wyjechała na "szkolenie" do Zakopanego. Ciekawe kiedy wrócą?
Gość
#10 Wysłane : 7 lutego 2013 22:40:30(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
no w końcu kryzys, trzeba oszczędzać, wybrali zapewne najtańszy wariant - nie jakiś luxusowy hotel, a schronisko młodzieżowe- szkoda tylko , że takie zamiecie na tym Podhalu
Gość
#8 Wysłane : 8 lutego 2013 07:07:25(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Guest Idź do cytowanego Wpisu
Cała elita edukacji i starostwa wyjechała na "szkolenie" do Zakopanego. Ciekawe kiedy wrócą?

Kiedy nauczycielom zorganizujecie wyjazdowe szkolenia ?
Gość
#11 Wysłane : 12 lutego 2013 07:38:19(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Korzystając, że urzędnicy czytają ten wątek, też zabiorę głos w dyskusji.
W poprzednim napisano, że "nauczyciele nie oczekują wsparcia".
Otóż OCZEKUJĄ! Tylko nie takiego, które polega na kolejnym oderwaniu od uczniów i marnowaniu czasu na fikcyjne szkolenia, pisanie niepotrzebnych analiz, planów i udawanie, że to wszystko się do czegoś przyda.

Jak widać najzdolniejsi uczniowie po gimnazjach, gdzie poziom naszego regionu jest i tak niski, uciekają do Bochni i Tarnowa. W naszych szkołach ponadgimnazjalnych ZDOLNI NIE CHCĄ SIĘ UCZYĆ, bo jak twierdzą "mamy zbyt niski poziom nauczania". Ten poziom dyktowany jest przez fakt iż w naszych szkołach przyjmuje się każdego, kto chce być przyjęty. Mowa oczywiście o technikach i liceach.
Nasze szkoły KONKURUJĄ wręcz łatwością przyjęć, obniżając jedna przed drugą liczbę koniecznych punktów podczas rekrutacji.
Skutkiem tego są problemy sporej części uczniów z matematyką, językiem polskim, językami obcymi. Brak dyscypliny i konsekwencji oraz niechęć do najbardziej wymagających nauczycieli.

Jakie WSPARCIE jest nam potrzebne?

1. Próba wpłynięcia na dyrekcję i część krótkowzrocznego grona, aby podnieść progi punktowe w naszym powiecie podczas rekrutacji do liceów i techników. Aby wyeliminować niezdrową konkurencję na tym etapie (konkurujmy poziomem a nie "lajtowością") wszystkie szkoły w naszym powiecie powinny mieć TEN SAM PRÓG przyjęcia, powiedzmy minimum 120 puntów. Obecnie jest 60-70.
Proste, że reszta zasili szkoły ZAWODOWE ZASADNICZE, gdzie jest ich miejsce. Podniesie się poziom techników i liceów i szkół zawodowych również, bo przestanie być ona szkołą negatywnego wyboru.
Taka inicjatywa musi wyjść od Starostwa, bo dyrektorzy się nie dogadają.

2. Zamiast tworzyć tyle etatów do "wsparcia", oraz utrzymywać tyle etatów nie wiem po co, przeznaczcie te pieniądze na szkoły. Przecież macie ich tylko 3 a ludzi do ich obsługi ZA DUŻO!
Uczniowie mają problemy z j. polskim, matematyką - to zrozumiałe, bo nauka tych przedmiotów jest kontynuowana po 9 latach nauki wcześniej, więc przeznaczcie te pieniądze na dodatkowe zajęcia w liceach i technikach na te przedmioty! DA SIĘ, bo krakowskie technika i licea tak robią. M.i. pierwsze w rankingu technikum łączności.
Dorzućcie po 1 godzinie w każdej klasie dla tego przedmiotu to nie są wielkie koszty dla 3 szkół a będzie to procentować na maturze. Po 4 latach będzie widać efekty w postaci awansu w rankingach szkół ponadgimnazjalnych.
W tej chwili liceum ani technikum ZSP1 nie ma nawet w tym zestawieniu, ZSP2 jest chyba na 200 miejscu. Czas to zmienić. Czas w końcu trzymać najzdolniejszych u nas. Może wtedy zostaną w naszym regionie i wpłyną pozytywnie na jego rozwój?

3. Czas też wspierać nauczycieli najbardziej solidnych i wymagających. Dzisiaj nauczyciel BOI się wstawiać sprawiedliwe, ale słabe stopnie. Ten, który wstawia jedynkę uczniowi jest wręcz prześladowany (nie przesadzam)! Czas to zmienić, bo uczniowie to widzą i robią się coraz bardziej bezczelni. Jeżeli nauczyciel jest atakowany za to, że ocenia sprawiedliwie, ale słabo, czas stanąć za nim a nie obok niego.

4. Nauczycieli wspierajcie w jego pracy dydaktycznej A NIE BIUROKRATYCZNEJ! Im więcej biurokracji u nauczyciela, tym niej czasu poświęconego uczniowi i pracy na jego rzecz.
Gość
#14 Wysłane : 12 lutego 2013 08:46:44(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Pozwolę sobie do powyższego, z którym się całkowicie zgadzam, dorzucić swoje trzy grosze: pieniądze przeznaczone na te "doszkalania" wydajcie na zakup sprzętu, jaki by umożliwił np. sensowne realizowanie programu nauki o kulturze czy języka polskiego, ale też i przedmiotów ścisłych (rzutniki lub tablice multimedialne), nie bójcie się utrzymywać nawet dwudziestoosobowych klas, bo nawet jak nie będzie podziału na grupy, to w takich klasach, a zakładam, że są do nich przyjęci uczniowie reprezentujący pewien poziom, znacznie efektywniej zrealizuje się założenia programowe. I na to wszystko nie ma co żałować pieniędzy, oczywiście, bez rozrzutności, gdyż to wszystko zaprocentuje w przyszłości, o czym zresztą napisał wyżej poprzednik. Jeśli zdolna i chcąca się uczyć młodzież wie, że do danej klasy szkoły średniej wybiera się gimnazjalne "kwiecie", które ledwo uzbierało 60 czy 70 punktów i na pewno będzie przyjęte, to nie ma się co dziwić emigracji do szkół bocheńskich czy tarnowskich. Panie starosto i Państwo brzescy radni powiatowi, warto nad tym się zastanowić!
Gość
#15 Wysłane : 12 lutego 2013 12:29:13(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Moim zdaniem naczelnik powinien zwołać zebranie dyrektorów w naszym powiecie i ustalić z nimi JEDEN próg przyjęć do techników i liceów WSPÓLNY. 120 punktów jest niestety nierealne, ponieważ nasza młodzież gimnazjalna zdaje bardzo słabo egzaminy. Najgorzej wypada matematyka niestety.
Limit 100 punktów wydaje się bardziej realny, ale NIE NIŻSZY!
Zobowiązać dyrektorów do przekonania do tego progu nauczycieli, przegłosować na radzie i po sprawie.
Gość
#17 Wysłane : 12 lutego 2013 12:32:41(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Guest Idź do cytowanego Wpisu
Moim zdaniem naczelnik powinien zwołać zebranie dyrektorów w naszym powiecie i ustalić z nimi JEDEN próg przyjęć do techników i liceów WSPÓLNY. 120 punktów jest niestety nierealne, ponieważ nasza młodzież gimnazjalna zdaje bardzo słabo egzaminy. Najgorzej wypada matematyka niestety.
Limit 100 punktów wydaje się bardziej realny, ale NIE NIŻSZY!
Zobowiązać dyrektorów do przekonania do tego progu nauczycieli, przegłosować na radzie i po sprawie.

No i w końcu sie na Zielonce zapełnia miejsca w Zawodówkach
Gość
#16 Wysłane : 12 lutego 2013 12:40:47(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Originally Posted by: Guest Idź do cytowanego Wpisu
Moim zdaniem naczelnik powinien zwołać zebranie dyrektorów w naszym powiecie i ustalić z nimi JEDEN próg przyjęć do techników i liceów WSPÓLNY. 120 punktów jest niestety nierealne, ponieważ nasza młodzież gimnazjalna zdaje bardzo słabo egzaminy. Najgorzej wypada matematyka niestety.
Limit 100 punktów wydaje się bardziej realny, ale NIE NIŻSZY!
Zobowiązać dyrektorów do przekonania do tego progu nauczycieli, przegłosować na radzie i po sprawie.

Zwiększyć ilość godz.fizyki ,chemii, matematyki to będą lepsze wyniki i absolwenci nie będą zmuszani do studiów humanistycznych lub marketingu tylko wybiorą studia techniczne.Po 2 godzinach religii od przedszkola ,aż do matury przedszkole 2h x np3lata, podstawówka 2h x 6 lat , gimnazjum 2 h x 3 lata,
liceum 2 h x 3 lata /np.fizyki gimnazjum 1h x 3 lata ,lic 1h x 3 lata/tygodniowo.Do seminarium wcale nie idzie więcej młodzieży./MN/
Gość
#18 Wysłane : 22 lutego 2013 09:35:15(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
http://www.wrotamalopols...+publiczne+-+ogloszenia
Na co idą pieniądze w edukacji: dwa pierwsze ogłoszenia.
Grawerowana teczka z ekoskóry, grawerowane długopisy, pen-drivy - wszystko w ilości 1500 sztuk. Do tego wyżerka w ilości kilku tysięcy sztuk i mamy pewnie wydatek rzędu 100 000 zł.

Ile za to można by przeprowadzić lekcji np. przed maturą z języków, matematyki, j. polskiego.
Można by dorzucić w klasie maturalnej dodatkowe godziny o czym pisała osoba powyżej.

Zamiast tego teczki z ekoskóry, które potem ktoś wywali na śmietnik, laptopy i dodatkowe etaty w urzędach. Wszystko aby podnieść oczywiście jakość nauczania i dla dobra ucznia!
Gość
#19 Wysłane : 23 lutego 2013 18:41:57(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
"Rzucali bryłami lodu w samochody. Odpowiedzą za zabójstwo" - tak czytam z niedowierzaniem. Ludzie 16 i 17 lat. Uczniowie którejś z naszych szkół ponadgimnazjalnych. Uczniowie jednego z naszych gimnazjów, synowie czyichś rodziców.
Skąd w młodych ludziach taka krótkowzroczność? Taki brak przewidywania, brak refleksji nad tym co będzie za kilka minut, za godzinę, za rok, za 10 lat?
Brak refleksji nad tym, jak potoczy się moje życie, jeżeli zrobię to, albo to?
Skąd taka totalna bezmyślność i taki totalny brak poczucia odpowiedzialności za swoje czyny i słowa?
Skąd u nich tyle beztroski i brak refleksji nad konsekwencjami tego co robią w danej chwili.
Pominę rodzinę, środowisko a skupię się na szkole, bo o tym ten wątek.

Wiem, że 99% odpowiedzialności za ukształtowanie człowieka spoczywa na rodzinie, ale czy jako szkoła - my nauczyciele, dyrekcja, urzędnicy oświatowi dokładamy też cegiełki do tego, że ci młodzi ludzie nie zastanawiają się nad konsekwencjami tego co robią?

Z przerażeniem stwierdzam że niestety TAK!
W szkołach nie uczymy odpowiedzialności u tych ludzi za to co robią - NIE UCZYMY!
Jesteśmy niekonsekwentni, nie pokazujemy uczniom, że to co robią ma swoje odbicie w tym co będzie za jakiś czas.
Urzędnicy - patrzą tylko na statystyki, pieniądze, statystyki, pieniądze, sprawozdania, papierki, oszczętności, papierki, sprawozdania... GDZIE W TYM LUDZIE?
Dyrektorzy - statystyki, miejsca w rankingach, jak najmniej jedynek, jak najlepsze oceny, zamiastanie pod dywan wszystkiego, bo szkoła straci. Brak wsparcia dla nauczycieli, brak konsekwencji BRAK DZIAŁAŃ!
Pracownicy kuratorów - robią za adwokatów z urzędu uczniów. Uczeń jest bezkarny bo pan wizytator go obroni. Pan wizytator zamiast obiektywnie ocenić sytuację zawsze szuka dziury w całym, zaczyna od pytania co zrobił nauczyciel żeby jedynki nie było, co zrobiła szkoła, że uczeń jest zły a powinien być dobry, szuka dziur i pretekstów aby tylko wybronić ucznia. NIE NAUCZYĆ GO ŻYCIA, ALE GO WYBRONIĆ! Czy na tym polega rola wizytatora z kuratorium??
Nauczyciele: są niekonsekwentni, usłużni, bojaźliwi, asekurantcy. Nie wyciągają konsekwencji z złego nastawiania ucznia do nauki, z wagarów, złego zachowania. Boją się postawić i walczyć o prawdziwą ocenę, zawsze łatwiej postawić na odczepnego lepszy stopień - rodzic się odczepi, dyrektor się odczepi, urzędnik się odczepi, kurator się odczepi. Jest fajnie, jest wypłata, jest kolejny dzień. Na moje miejsce jest wiele innych chętnych, którzy się poddadzą "systemowi" po co mam walczyć????
Promocja warunkowa? Proszę bardzo. Dajemy szansę, bo trzeba. Czy uczymy ŻYCIA???? NIE!
Dwie oceny naganne z rzędu??? PO CO TRZYMAĆ W TEJ SAMEJ KLASIE! Rodzice się wstawiają, trudna sytuacja, pchnijmy do przodu. Wstawić lufę? Co z tego, że przez cały rok uciekał z zajęć, nic nie robił, wszyscy na to patrzyli. Lepiej pchnąć, bo dyrektor się przyczepi. PO CO MI TO?
Pała z wf-u? PO CO? Nie szkodzi, że przesiedział cały rok na ławce. Poćwiczy 2 razy dam dopa. Po co nerwy. Niech idzie w świat.
CZEGO W TEN SPOSÓB UCZYMY?!!!! Właśnie tego, że ludzie nie myślą nad tym co się stanie, gdy zrzuci 16 kg bryłę lodu na jadącą ciężarówkę.
Nie myśli, że gdy zginie ten człowiek, ktoś straci ojca, męża. Nie myśli nad tym, że w tym momencie zniszczy sobie też i własne życie.
KTO MIAŁ MU TO POKAZAĆ?!!!!
Rodzice nie chcieli, nie mieli czasu. Nauczyciele się bali, nie chciało im się użerać.
Dyrektorzy dbali o własne tyłki, urzędnicy o statystki i papierki, kuratoria... pieron wie o co.

Kochani ludzie związani z oświatą: NA NAS TEŻ CIĄŻY ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Może nie w takim stopniu jak rodzina, jak środowisko, ale JEDNAK!
Czasem bardziej pomożemy młodemu człowiekowi, gdy pokażemy mu konsekwencje jego czynów.
TO TEŻ NASZA PRACA!
Gość
#20 Wysłane : 26 lutego 2013 16:57:37(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
"Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim" - pierwsze komentarze.
Zgodnie z zapisami na stronie powiatu brzeskiego:
Urzędnicy są już po "pierwszym etapie realizacji przedsięwzięcia obejmującym diagnozę potrzeb rozwojowych szkół i przedszkoli z terenu Powiatu Brzeskiego".
Jak rozumiem wynikiem tej "diagnozy potrzeb" są wszystkie wymienione w ogłoszeniu przetargowym szkolenia:
http://www.wrotamalopols...rzedmiotuzamowienia.pdf

Chciałabym w związku z tym zapytać nauczycieli ze szkół naszego powiatu, jak u Was przeprowadzana była ta "diagnoza"?
Ktokolwiek pytał Was odnośnie tych szkoleń: co chcielibyście, co Was interesuje, czego Wam brakuje na szkoleniach?
Pytanie nie jest wzięte z Księżyca, ponieważ w mojej szkole NIKT TAKIEJ DIAGNOZY NIE PRZEPROWADZIŁ!
Chciałabym wiedzieć, czy to jest powszechne zjawisko, czy tylko u mnie.

Sama tematyka szkoleń niestety pokazuje czego możemy się spodziewać...
Ci, którzy uważali, że w końcu będzie coś na poziomie zawiedli się. Szkolenia z zakresu wykorzystania TI obejmują: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, prezentacje, wysyłanie e-maili, posługiwanie się wyszukiwarką i zasobami portalu Scolaris (tzn. imitacją zasobów), do tego ogólne szkolenia te same co zawsze, czyli wszystko i nic - ot taki dydaktyczno-pedagogiczny bełkot.
Rzecz jasna kryterium wyboru 100% cena...
Gość
#21 Wysłane : 1 marca 2013 15:39:39(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Wracam do tematu naszych szkół ponadgimnazjalnych i tego co te szkoły wyprawiają przy rekrutacji.
Porównywałem kiedyś wyniki naszych techników i okazuje się, że najlepszym zespołem jest ZSP2, czyli popularna "Zielonka". Potwierdzeniem tego jest ujęcie tej szkoły w zestawieniu ponad 200 najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w Polsce, gdzie ZSP1 w ogóle nie została ujęty.

Teraz czas na nową rekrutację i popatrzmy na minima rekrutacyjne:
Technikum w ZSP1 przyjmuje już od 60 punktów - i to jest zgroza. Jak widać walczy się o etaty a nie poziom nauczania, bo 60 punktów to dostaje uczeń, który praktycznie kończy test gimnazjalny z wynikami nie przekraczającymi 20% punktów. Dawniej od 50% punktów na sprawdzianie zaczynał się mierny!
Pytanie, jakim cudem tacy uczniowie kończą potem te technika w jedynce? NIE WIEM!
Dlaczego kuratorium zamiast zajmować się skargami jedynkowiczów, nie sprawdzi na jakiej podstawie nauczyciele wstawiają w technikach dopy uczniom, których wiedza sięga 4-5 klasy szkoły podstawowej!

Zielonka trochę poszalała i mamy tutaj 70 punktów - nieco lepiej - przynajmniej jakieś pozory zachowują, ale to i tak grubo za mało. W tamtym roku mieli 65 punktów, więc teraz "podwyżka".
Odważnie, bo próbują konkurować na gruncie poziomu nauczania a nie trudności w "załapaniu się do technikum". Te 70 punktów to i tak grubo za mało :(

Pytanie proste: czy nauczanie ponadgimnazjalne nie sięga już powoli dna?

Przy takich kryteriach naboru, szkoła zawodowa staje się szkołą NEGATYWNEJ selekcji A NIE POWINNA!
Bo po co uczniowi z 60-70 punktami podczas rekrutacji ukończone technikum, skoro jego stan wiedzy i możliwości przyswajania wiedzy są liche? Taki uczeń NIE ZDOBĘDZIE ZAWODU, bo nie zda egzaminów!
Nie wspomnę też o całej masie uczniów, którzy po prostu przestaną sobie radzić w pierwszej-drugiej klasie - jest rozpacz i rozczarowanie
Gość
#22 Wysłane : 1 marca 2013 15:41:53(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Jeszcze na koniec małe "podsumowanko": Około 40% absolwentów techników nie zdaje egzaminów I NIE UZYSKUJE PRAWA DO ZAWODU! Kończą technika a mają wykształcenie jak po ogólniaku!
Gdzie sens i gdzie logika?
Gość
#23 Wysłane : 9 marca 2013 10:35:13(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
za rok idą 6 latki do szkoły to będa sami GENIUSZE
dadzą RADĘ
Gość
#24 Wysłane : 9 marca 2013 18:04:49(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Tylko, że te 6 latki w pierwszej klasie będą uczyły się tego samego co dawniej 6 latki w zerówkach.
Taka zmiana "na niby". Przy okazji zmieniono zerówki na przedszkola i jest "gitara" Reforma aż się patrzy :) Dzieciaki będą się uczyły o rok krócej czytać, pisać, liczyć, itp.
Oczywiście wszystko w trosce o jakość nauczania i o nasze kochane dzieciaczki!

Wracając do tematu przyjmowania do technikum w ZSP1 z 60 punktami: Nasza kochana jedynka może reklamować się poniższym hasłem:
"Zamiast iść na Zielonkę do zawodówki, przyjdź do naszego technikum! Gwarantujemy przyjemne i bezstresowe zaliczanie kolejnych klas.*"

* - nie dajemy gwarancji na zdanie matury i egzaminów zawodowych
Gość
#25 Wysłane : 3 maja 2013 09:43:35(UTC)
Ranga: Gość

Posty: 100,050

Was thanked: 3 time(s) in 3 post(s)
Jesteśmy już po wstępnych przydziałach. Jak tam nauczyciele w Waszych szkołach?
Jest źle, może dobrze???
159 Strony123>»
Skok do forum  
Nie możesz tworzyć nowych tematów w tym forum.
Nie możesz odpowiadać na tematy w tym forum.
Nie możesz usuwać swoich postów w tym forum.
Nie możesz edytować swoich postów w tym forum.
Nie możesz tworzyć ankiet w tym forum.
Nie możesz głosować w ankietach w tym forum.


Copyright © 2004-2025 Zbigniew Stós Wszelkie prawa zastrzeżone.
Uwagi, opinie i komentarze proszę przesyłać na adres <portal.brzesko.ws@gmail.com>